Translate

Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego w Zespole Szkół nr 39

Zespół do Spraw Doradztwa Zawodowego tworzą: 
  • Dorota Nasierowska
 Dyrektor Zespołu Szkół nr 39 im. prof. E. Jankowskiego
  • Bożenna Wapińska
nauczycielka przedmiotów zawodowych – przewodnicząca zespołu
  • Joanna Omiecka
nauczycielka przedmiotów zawodowych
  • Halina Rukszto
nauczycielka przedmiotów zawodowych
  • Magdalena Karbowiak
pedagog szkolny
oraz
  • pozostali nauczyciele Szkoły.


ZAŁOŻENIA DO SZKOLNEGO PLANU DZIAŁAŃ ZESPOŁU DS. DORADZTWA ZAWODOWEGO

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 39 IM. E. JANKOWSKIEGO WARSZAWA, UL. BEŁSKA 1/3


Szkolny Plan działań Zespołu ds. Doradztwa Zawodowego został stworzony w celu popularyzowania wśród naszych uczniów znaczenia planowania kariery zawodowej przez całe życie. Chcemy, by nasi absolwenci byli gotowi do podejmowania wyzwań, jakie będą pojawiać się po ukończeniu kształcenia w Naszej Szkole.


Zadania główne

    • POGŁĘBIANIE WIEDZY O ZAWODACH I WYMAGANIACH ZWIĄZANYCH Z ICH WYBOREM

    • WYZWALANIE AKTYWNOŚCI DO PLANOWANIA WŁASNEJ KARIERY

    • PRZYGOTOWYWANIE DO PODEJMOWANIA KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO

    • PRZYGOTOWYWANIE DO WEJŚCIA NA RYNEK PRACY

    • TWORZENIE ZASOBÓW INFORMACYJNYCH, DYDAKTYCZNYCH I METODYCZNYCH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO

    • WDRAŻANIE RÓŻNYCH FORM PRACY Z UCZNIEM

    • POPULARYZOWANIE TEMATYKI DORADZTWA ZAWODOWEGO



    Zadania szczegółowe

    • Ocenianie własnych zdolności i możliwości
    • Tworzenie systemu wartości realizowanych w poszczególnych sferach życia
    • Określanie zainteresowań i kierunków aktywności
    • Rozpoznawanie ról społecznych i modeli życia
    • Poznawanie wymagań świata pracy
    • Poznawanie grup zawodów
    • Nauka umiejętności wyznaczania celów zawodowych
    • Przygotowywanie planów dotyczących życia zawodowego
    • Planowanie ścieżek edukacyjnych
    • Zapoznawanie z ofertami edukacyjnymi szkół policealnych i wyższych
    • Poznawanie zasad rekrutacji do szkół policealnych i wyższych
    • Poznawanie praw i obowiązków absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej
    • Poznawanie aktywnych metod poszukiwania pracy
    • Tworzenie dokumentów aplikacyjnych
    • Przygotowywanie do rozmowy kwalifikacyjnej
    • Poznawanie zasad prawidłowego zawierania umów o pracę
    • Rozpoznawanie możliwości samozatrudnienia i zatrudnienia za granicą
    • Gromadzenie materiałów, filmów, programów multimedialnych, poradników metodycznych, prenumerata czasopism
    • Stosowanie poradnictwa grupowego
    • Wdrażanie poradnictwa indywidualnego
    • Stosowanie aktywnego przepływu informacji
    • Uczestniczenie w targach edukacyjnych
    • Uczestniczenie w targach pracy
    • Współpracowanie z instytucjami
    • Współpracowanie z rodzicami
    • Współpracowanie z lokalnymi przedstawicielami rynku pracy

     

    Formy realizacji

    • godziny lekcyjne: wychowawcze, wychowanie do życia w rodzinie, przedmioty powiązane z przedsiębiorczością, przedmioty zawodowe, języka polskiego
    • spotkania z rodzicami i absolwentami Szkoły
    • zajęcia w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej
    • samokształcenie
    • gazetka szkolna, strona www szkoły, Facebook szkoły, blog o zawodzie technik ochrony środowiska
    • targi edukacyjne
    • spotkania ze studentami
    • współpraca z placówkami oświatowymi zatrudniającymi doradcę zawodowego
    • współpraca z  Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
    • ścienna tablica informacyjna
    • okolicznościowe plakaty
    • ogólnoszkolne konkursy z zakresu przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego
    • udział w targach pracy i edukacyjnych
    • współpraca z rodzicami